Scenariusz lekcji |
||
łączącej dwa przedmioty: "Podstawy przedsiębiorczości" i "Elementy informatyki" |
||
Opracowały: mgr Ewa Seniow i mgr inż. Maria Jagieła |
||
Scenariusz zajęć Przygotowanie: mgr Ewa Seniow mgr inż. Maria Jagieła 1. Temat zajęć: Wykonanie ankiety dla młodzieży o Unii Europejskiej 2. Data: ...................... 3. Klasa: III Liceum Ogólnokształcące 4. Przedmiot: połączenie dwóch przedmiotów - „Elementy informatyki” - „Podstawy przedsiębiorczości” 5. Czas trwania lekcji: 45 minut 6. Cel lekcji: wykorzystanie znajomości technologii komputerowej do tworzenia ankiet i formularzy i do wypełniania ich. Cele szczegółowe: Uczeń umie: - rozwiązywać postawiony problem przez nauczyciela, - wykorzystywać wiedzę i umiejętności nabyte na lekcjach „Elementy informatyki” do tworzenia ankiet i formularzy i do wypełniania ich. - dobierać właściwe treści, formy, kształty, kolory itd. pozyskane z komputera do prawidłowego wykonania zadania, - ułożyć i wykonać ankietę złożoną z dziesięciu pytań oraz odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie, - wykonać reklamę firmy, - zaprezentować wykonana pracę, - przedstawić kolejność wykonywanych czynności w ćwiczeniu. 7. Materiały: - zeszyt do przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości” - podręcznik – S.Gregorczyk, M.Romanowska, A.Sopińska, P.Wachowiak, „Podstawy przedsiębiorczości”, WSiP Warszawa 2002 Wyd, I. - broszury i foldery o UE - „Ćwiczenia z informatyki” – podręcznik dla szkół średnich - Zeszyt (notatki) z przedmiotu „Elementy informatyki” - tablica szkolna - ksero dla uczniów (przykładowe ankiety dla młodzieży o UE) 8. Przebieg lekcji: Lekcja może mieć charakter zajęć otwartych dla nauczycieli lub być zwykłą lekcją. Jest lekcją łączącą dwa przedmioty: „Elementy informatyki” oraz „Podstawy przedsiębiorczości”. Praca nauczycieli: metody i techniki pracy. Lekcja jest przeprowadzona według następującego planu:
Formy pracy nauczyciela:
Formy pracy uczniów:
Grupy uczniów po krótkim wstępie teoretycznym na temat UE przystępują do tworzenia ankiety. Następnie zamieniają się sąsiadującymi stanowiskami i wypełniają ankietę utworzoną przez sąsiadującą grupę. Przewidywany czas tworzenia ankiety 20 min Przewidywany czas odpowiedzi na ankietę 7 min Przewidywany czas prezentacji prac 13 min Lekcję zamyka ocena zadań oraz podanie zadania domowego: „Wykonaj ankietę pięciopytaniową na dowolny temat i wypełnij ją. Zastosuj poznane techniki komputerowe”. 10. Ewaluacja lekcji. Lekcja pozwala wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną do celów praktycznych. Aktywizuje uczniów i uczy pracy w grupach. Umożliwia połączenie wiedzy z dwóch przedmiotów: „Podstaw przedsiębiorczości” i „Elementów informatyki”. Uczy, że komputer nie jest przypisany tylko do lekcji informatyki. Załączniki: 1. Wzór ankiety dla młodzieży o Unii Europejskiej. Załącznik (przykład ankiety)
Ankieta dla młodzieży o Unii Europejskiej
tak nie
tak nie
większa swoboda zmniejszenie bezrobocia polepszenie warunków bytowych
utrata suwerenności ingerencja obcych sił w sprawy Polski wykupienie przez obcokrajowców ziem Polskich
tak (w jakim?) ................................... nie
zmniejszy się zwiększy się pozostanie na obecnym poziomie
pogorszy się polepszy się pozostanie bez zmian
obszerna dostateczna temat mnie nie interesuje
media internet lekcje inne źródła
|
||