REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W
PROJEKCIE
§
1 Postanowienia ogólne
1. Projekt „Kluczowi
cyfrowi” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Społeczny),
Priorytetu
XI „Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działania 11.1 „Ograniczenie
przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do
dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego,
Poddziałania 11.1.4 „Poprawa efektywności i kształcenia ogólnego”.
2. Wnioskodawcą projektu jest Powiat Bielski, a jednostkami
realizującymi projekt są szkoły objęte niniejszym projektem:
1)
Zespół Szkół Technicznych i Licealnych w Czechowicach – Dziedzicach (dla Szkoły
Branżowej I-stopnia oraz Technikum nr 1 w tym zespole),
2)
Zespół Szkół SILESIA w Czechowicach-Dziedzicach (dla Technikum nr 2 w tym
zespole),
3)
Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie w Czechowicach-Dziedzicach,
4)
Powiatowy Zespół Placówek Szkoła Mistrzostwa Sportowego Szczyrk w Buczkowicach
(dla gimnazjum oraz liceum
ogólnokształcącego w tym zespole).
3. Celem głównym Projektu jest stworzenie w 6 szkołach powiatu bielskiego atrakcyjnych i konkurencyjnych warunków edukacyjnych dla 738U, w tym 314K i 424M oraz zwiększenie o 60% poziomu kompetencji kluczowych wśród 650 uczniów, w tym 273K i 377M (mierzonych na podstawie pre i post-testów), a także nabycie dodatkowych kwalifikacji zawodowych u jednego nauczyciela poprzez realizację zadań zaplanowanych w projekcie w okresie od 1 sierpnia 2017 do 31 lipca 2019 r.
4. Siedziba Biura Projektu mieści się w Starostwie Powiatowym w Bielsku–Białej, przy ulicy Piastowskiej 40, pokój 329.
5. Projekt jest
realizowany w okresie od 1 sierpnia 2017r. do 31 lipca 2019r. Realizacja
zajęć obywać się będzie po
przeprowadzeniu rekrutacji i zatwierdzeniu list uczestników projektu przez
Komisję Rekrutacyjną.
6. W ramach projektu w poszczególnych szkołach i
zespołach szkół, o których mowa w pkt. 2, będą realizowane następujące formy
wsparcia:
6.1. Zespół Szkół
Technicznych i Licealnych – Szkoła Branżowa
I stopnia:
6.1.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:
1) Biologia,
2) Geografia,
3) Fizyka,
4) Chemia,
5) Matematyka,
6.1.2. Zajęcia
pozalekcyjne:
6) Zajęcia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, w tym zajęcia z modelowania matematycznego brył geometrycznych (pracownia międzyszkolna),
7) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne
6.2. Zespół Szkół
Technicznych i Licealnych – Technikum nr 1:
6.2.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:
1) Matematyka,
2) Chemia,
3) Fizyka,
4) Język angielski,
5) Język niemiecki,
6) Biologia,
7) Geografia,
6.2.2. Zajęcia
pozalekcyjne:
8) Matematyka,
9) Język angielski,
10) Język niemiecki,
11) Fizyka,
12) Chemia,
13) Biologia,
14) Geografia,
15) Informatyka,
16) Techniki zapamiętywania – kształtowanie umiejętności efektywnego uczenia się,
17) Zajęcia z modelowania matematycznego brył geometrycznych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych (pracownia międzyszkolna),
18) Zajęcia z rozwiązywania teoretycznych problemów matematycznych za pomocą technik komputerowych (połączone z matematyką),
19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne.
6.3. ZS SILESIA – Technikum nr 2:
6.3.1. Dydaktyczno-wyrównawcze:
1) Matematyka;
2) Język angielski;
3) Język niemiecki;
4) Chemia;
6.3.2. Pozalekcyjne:
5) Matematyka;
6) Język angielski;
7) Język niemiecki;
8) Fizyka;
9) Biologia;
10) Geografia;
11) Informatyka;
12) Przedsiębiorczość;
13) Doradztwo edukacyjno-zawodowe-200h/zajęcia
indywidualne.
6.4. Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie:
6.4.1. Dydaktyczno-wyrównawcze,
typ I:
1) Matematyka;
2) Chemia;
3) Fizyka;
4) Język angielski;
5) Język niemiecki;
6) Język francuski;
6.4.2. Pozalekcyjne, typ I:
7) Matematyka;
8) Język angielski;
9) Język niemiecki;
10) Język francuski;
11) Fizyka;
12) Chemia;
13) Biologia;
14) Geografia;
15) Informatyka;
16) „Firmy uczniowskie”;
17) Centrum Pomysłów Dydaktycznych;
18) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne (nabór ciągły)
6.4.3. Zajęcia w pracowni przyrodniczej, Typ II:
19. laboratoriom przyrodnicze.
6.5. Powiatowy
Zespół Placówek SMS SZCZYRK – gimnazjum
6.5.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
Typ I:
1) Informatyka w praktyce;
2) Język angielski;
3) Język angielski - przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego;
6.5.2. Pozalekcyjne, Typ I:
4) Informatyka;
5) Język angielski;
6) Chemia;
7) Coaching – II rok realizacji projektu;
8) Opieka psychologiczno-pedagogiczna – zajęcia indywidualne i grupowe;
9) Kurs szybkiego uczenia się;
10) Doradztwo edukacyjno-zawodowe zajęcia indywidualne i grupowe.
6.5.3. Wsparcie skierowane do
uczniów przebywających na wyjazdach/zgrupowaniach/zawodach:
11) E-nauczanie - Matematyka;
12) E-nauczanie - Język niemiecki;
13) E-nauczanie - Język angielski;
14) E-nauczanie - Geografia;
15) E-nauczanie - Fizyka;
16) E-nauczanie - Chemia;
17) E-nauczanie – Biologia;
6.5.4. Zajęcia w pracowniach międzyszkolnych,
Typ II -
18) Pracownia matematyczna – zajęcia pozalekcyjne: "Matematyka da się lubić",
19) Pracownia przyrodnicza – zajęcia pozalekcyjne z chemii.
6.6. Powiatowy Zespół Placówek SMS Szczyrk – liceum ogólnokształcące
6.6.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
Typ I:
1) Język angielski;
6.6.2. Zajęcia pozalekcyjne, Typ
I:
2) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne i grupowe;
3) Przedsiębiorczość kreatywnie (innowacja KROK W PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ);
4) Kurs szybkiego czytania;
5) Kurs szybkiego uczenia się;
6) Język niemiecki;
7) Biologia;
8) Pozalekcyjne - opieka psychologiczno-pedagogiczna - zajęcia indywidualne i grupowe;
9) Coaching - II rok realizacji projektu;
6.6.3. Wsparcie skierowane do U
przebywających na wyjazdach/zgrupowaniach/zawodach:
10) E-nauczanie - Matematyka;
11) E-nauczanie – Język angielski;
12) E-nauczanie - Język niemiecki;
13) E-nauczanie - Chemia;
14) E-nauczanie - Biologia;
15) E-nauczanie – Geografia;
6.6.4. Zajęcia w
pracowniach międzyszkolnych; TYP II -
16) Pracownia matematyczna – zajęcia pozalekcyjne "Matematyka da się lubić"
17) Pracownia przyrodnicza – zajęcia pozalekcyjne z biologii
6.6.5. Wsparcie nauczycieli -
1) Studia podyplomowe dla
nauczyciela z zakresu coachingu
personalnego - realizacja zajęć
z tego zakresu w II roku realizacji Projektu.
§ 2 Rekrutacja kandydatów do udziału w projekcie
1. Informacja o
naborze do projektu na rok szkolny 2017/2018, a następnie na rok szkolny
2018/2019 zostanie ogłoszona we wrześniu 2017 oraz odpowiednio we wrześniu 2018
w szkołach objętych projektem oraz na
ich stronach internetowych, a także na stronie internetowej Beneficjenta.
Rekrutacja będzie miała charakter zamknięty.
2. Kandydat musi
złożyć we wskazanym terminie kompletnie wypełniony, właściwy dla swojej
szkoły, Formularz Zgłoszeniowy (załącznik
nr 1 [od 1a do 1f w zależności od szkoły)] oraz Oświadczenie uczestnika
projektu [załącznik nr 2 (od 2a do 2f
w zależności od szkoły)].
3. Uprawnionymi do
złożenia formularza zgłoszeniowego są tylko uczniowie szkół wymienionych
w §1 pkt 2 Regulaminu.
4. Dokumenty, o
których mowa w ust. 2 podpisuje zainteresowany uczeń, o ile jest pełnoletni.
W przypadku ucznia niepełnoletniego w/w dokumenty podpsuje jego rodzic bądź opiekun
prawny.
5. Rekrutacja
kandydatów na poszczególne formy wsparcia prowadzona będzie w sekretariatach szkół
objętych projektem. Osobą odpowiedzialną za rekrutację jest Asystent Koordynatora
Projektu - stojący na czele Komisji Rekrutacyjnej, w skład której wchodzą
również: Koordynator Projektu, dyrektor danej szkoły oraz Asystent szkolny
projektu..
6. Kandydat może być
uczestnikiem więcej niż jednej formy wsparcia wymienionej w formularzu zgłoszeniowym.
7. Zakwalifikowanie
ucznia do danej formy wsparcia będzie oparte na jego predyspozycjach
i zdolnościach oraz uwarunkowane spełnieniem poniższych kryteriów
rekrutacyjnych:
7.1 W przypadku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych preferowani będą
uczniowie z ocenami
z danego przedmiotu w przedziale od 1 do 4,0 wg następująco określonej
punktacji:
a) od 1 do 2 - 10
pkt,
b) 3 - 5 pkt,
c) 4 - 1 pkt,
d) od 5 do 6 - 0
pkt.
7.2. W przypadku zajęć pozalekcyjnych przedmiotowych preferowani będą
uczniowie z ocenami z danego przedmiotu w przedziale od 4,0 do 6,0 wg
następująco określonej punktacji:
a)
od 2 do 1 - 0 pkt,
b)
od 4 do 3 - 5 pkt,
c)
od 5 do 6 - 10 pkt.
Informację o
poszczególnych ocenach uczeń obowiązkowo zamieści w Formularzu Zgłoszeniowym.
W
przypadku ucznia, deklarującego chęć udziału we wsparciu z zakresu przedmiotu,
z którego nie ma możliwości weryfikacji oceny za poprzedni rok szkolny – taki
uczeń otrzymuje 0 pkt.
Liczba uczniów w
grupach będzie zgodna z obowiązującymi w tej kwestii przepisami.
W przypadku uczniów
o identycznych ocenach o kolejności na listach będzie decydował alfabet.
7. 3. – w przypadku innych rodzajów form wsparcia (nie
przedmiotowych) pozycja na liście będzie ustalona wg daty wpływu Formularza Zgłoszeniowego,
a w przypadku większej liczby takich samych dat – wg alfabetu.
7.4. - w przypadku zgłoszenia się większej ilości
uczniów, niż przewiduje projekt na poszczególne formy wsparcia, jeśli będzie to
zasadne zostanie utworzona lista rezerwowa. Pozycja na liście rezerwowej będzie
ustalona wg daty wpływu Formularza Zgłoszeniowego, a w przypadku większej
liczby takich samych dat – wg alfabetu.
7.5. - w przypadku
niezrekrutowania odpowiedniej liczby uczestników zostanie przeprowadzona
rekrutacja uzupełniająca.
7.6. – w przypadku Powiatowego Zespołu Placówek SMS
Szczyrk, z uwagi na specyfikę szkoły polegającą na tym, że prowadzony jest tam
ciągły nabór (przez cały rok szkolny), rekrutacja do projektu również
prowadzona będzie w sposób ciągły.
8. Rekrutacja prowadzona będzie w następujących
etapach:
8.1 przyjmowanie zgłoszeń w szkole
objętej projektem,
8.2 weryfikacja poprawności
złożonych dokumentów (zgodność dokumentów, podpisy),
8.3 sporządzenie
listy potencjalnych uczestników projektu oraz ewentualnych list rezerwowych,
8.4 zatwierdzenie listy/list przez
Komisję Rekrutacyjną,
8.5 zamieszczenie listy/list
uczestników projektu na tablicy ogłoszeń w szkole,
8.6 w przypadku SMS Szczyrk listy mogą ewaluować
w ciągu roku z uwagi na ciągły proces
rekrutacji uczniów w tej placówce.
9. Zgłoszenie udziału w zajęciach odbywających się w ramach projektu jest
równoznaczne
z wyrażeniem zgody na utrwalenie wizerunku w materiałach
wizualnych/audiowizualnych sporządzanych podczas udziału w projekcie.
§ 3 Uczestnictwo w zajęciach
1. Zgłoszenie się do projektu i udział w zajęciach jest dobrowolne i zależy
od możliwości czasowych, fizycznych i psychicznych kandydatów.
2. Po zakwalifikowaniu ucznia do projektu zobowiązany jest on do
systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Usprawiedliwione będą
nieobecności spowodowane chorobą, nagłymi wypadkami losowymi lub innymi
uzasadnionymi przypadkami.
3. Uczestnictwo w zajęciach potwierdzane jest przez prowadzącego zajęcia
poprzez wpis na liście obecności w dzienniku zajęć.
4. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie lub jego
skreślenia [załącznik nr 3
od 3a do 3f w zależności od szkoły)] jego miejsce może zająć osoba z listy
rezerwowej odpowiadająca danej grupie pod względem merytorycznej zawartości
prowadzonych zajęć (wg kolejności na liście rezerwowej), o ile lista rezerwowa
została utworzona, a stopień zaawansowania realizacji tychże zajęć na to
pozwoli. Decyzję o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje Komisja
Rekrutacyjna (Asystent Koordynatora Projektu) po konsultacji z Asystentem
szkolnym oraz prowadzącym zajęcia [załącznik
nr 4 (od 4a do 4f w zależności od szkoły)].
5. W ramach projektu, każdy uczestnik zobowiązany jest do wzięcia udziału w
prelekcji dotyczącej równości szans kobiet i mężczyzn, obrazującej postawy
wzajemnego szacunku wobec siebie
i partnerskie relacje między płciami, a także unikanie przemocy. Prelekcja ta
będzie przekazywać również niestereotypową wiedzę nt. możliwości wyborów
życiowych, w tym zawodowych, niezależnie od płci. Potwierdzeniem udziału w
prelekcji będzie lista obecności na zajęciach.
6. Uczestnik projektu jest zobowiązany do uczestnictwa w monitoringu i
ewaluacji projektu,
w szczególności do wypełniania ankiet i udzielania informacji dotyczących
postępów w kształceniu
(w postaci testów sprawdzających przeprowadzanych na początku i końcu roku
szkolnego).
§ 4 Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin zatwierdza oraz zmienia Koordynator Projektu.
2. Aktualna treść Regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu, na stronach
internetowych Realizatorów Projektu oraz w ich sekretariatach, a także na
stronie internetowej Beneficjenta.
3. Beneficjent zastrzega sobie prawo
zmiany niniejszego regulaminu bądź wprowadzania dodatkowych postanowień. W
przypadku zmian dokonanych w niniejszym regulaminie lub w dokumentacji
zgłoszeniowej realizatorzy poinformują o tym fakcie na swoich stronach internetowych.
W razie potrzeby kandydat zobowiązuje się w takim przypadku do uzupełnienia
dokumentów zgłoszeniowych pod rygorem odmowy dopuszczenia udziału w projekcie.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają
odpowiednie i zasady zawarte w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa
Śląskiego na lata 2014-2020, a także przepisy wynikające z właściwych aktów
prawa wspólnotowego i polskiego w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o
ochronie danych osobowych.
5. Regulamin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia do zakończenia
realizacji projektu.