REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE  

 

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Projekt „Kluczowi cyfrowi” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Społeczny), Priorytetu
XI „Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działania 11.1 „Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, Poddziałania 11.1.4 „Poprawa efektywności i kształcenia ogólnego”.

 

2. Wnioskodawcą projektu jest Powiat Bielski, a jednostkami realizującymi projekt są szkoły objęte niniejszym projektem:

 

1) Zespół Szkół Technicznych i Licealnych w Czechowicach – Dziedzicach (dla Szkoły Branżowej   I-stopnia oraz Technikum nr 1 w tym zespole),

2) Zespół Szkół SILESIA w Czechowicach-Dziedzicach (dla Technikum nr 2 w tym zespole),

3) Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie w Czechowicach-Dziedzicach,

4) Powiatowy Zespół Placówek Szkoła Mistrzostwa Sportowego Szczyrk w Buczkowicach (dla  gimnazjum oraz liceum ogólnokształcącego w tym zespole).

 

3. Celem głównym Projektu jest stworzenie w 6 szkołach powiatu bielskiego atrakcyjnych i konkurencyjnych warunków edukacyjnych dla 738U, w tym 314K i 424M oraz zwiększenie o 60% poziomu kompetencji kluczowych wśród 650 uczniów, w tym 273K i 377M (mierzonych na podstawie pre i post-testów), a także nabycie dodatkowych kwalifikacji zawodowych u jednego nauczyciela poprzez realizację zadań zaplanowanych w projekcie w okresie od 1 sierpnia 2017 do 31 lipca 2019 r.

 

4. Siedziba Biura Projektu mieści się w Starostwie Powiatowym w Bielsku–Białej, przy ulicy Piastowskiej 40, pokój 329.

 

5. Projekt jest realizowany w okresie od 1 sierpnia 2017r. do 31 lipca 2019r. Realizacja zajęć  obywać się będzie po przeprowadzeniu rekrutacji i zatwierdzeniu list uczestników projektu przez Komisję Rekrutacyjną.

 

6. W ramach projektu w poszczególnych szkołach i zespołach szkół, o których mowa w pkt. 2, będą realizowane następujące formy wsparcia:

 

 

 

6.1. Zespół Szkół Technicznych i Licealnych –  Szkoła Branżowa I stopnia:

6.1.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:

1)      Biologia,

2)      Geografia,

3)      Fizyka,

4)      Chemia,

5)      Matematyka,

 

6.1.2. Zajęcia pozalekcyjne:

6)      Zajęcia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, w tym zajęcia z modelowania    matematycznego brył geometrycznych (pracownia międzyszkolna),

7)      Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne

 

6.2. Zespół Szkół Technicznych i Licealnych – Technikum nr 1:

6.2.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze:

1) Matematyka,

2) Chemia,

3) Fizyka,

4) Język angielski,

5) Język niemiecki,

6) Biologia,

7) Geografia,

 

6.2.2. Zajęcia pozalekcyjne:

8) Matematyka,

9) Język angielski,

10) Język niemiecki,

11) Fizyka,

12) Chemia,

13) Biologia,

14) Geografia,

15) Informatyka,

16) Techniki zapamiętywania – kształtowanie umiejętności efektywnego uczenia się,

17) Zajęcia z modelowania matematycznego brył geometrycznych z wykorzystaniem narzędzi  informatycznych (pracownia międzyszkolna),

18) Zajęcia z rozwiązywania teoretycznych problemów matematycznych za pomocą technik komputerowych (połączone z matematyką),  

19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne.     

 

 

 

6.3. ZS SILESIA – Technikum nr 2:

6.3.1. Dydaktyczno-wyrównawcze:

1) Matematyka;

2) Język angielski;

3) Język niemiecki;

4) Chemia;

 

6.3.2. Pozalekcyjne:

5) Matematyka;

6) Język angielski;

7) Język niemiecki;

8) Fizyka;

9) Biologia;

10) Geografia;

11) Informatyka;

12) Przedsiębiorczość;

13) Doradztwo edukacyjno-zawodowe-200h/zajęcia indywidualne.

6.4. Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie:

6.4.1. Dydaktyczno-wyrównawcze, typ I:

1) Matematyka;

2) Chemia;

3) Fizyka;

4) Język angielski;

5) Język niemiecki;

6) Język francuski;

 

6.4.2. Pozalekcyjne, typ I:

7) Matematyka;

8) Język angielski;

9) Język niemiecki;

10) Język francuski;

11) Fizyka;

12) Chemia;

13) Biologia;

14) Geografia;

15) Informatyka;

16) „Firmy uczniowskie”;

17) Centrum Pomysłów Dydaktycznych;

18) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne (nabór ciągły)

 

6.4.3. Zajęcia w pracowni przyrodniczej, Typ II:

19.   laboratoriom przyrodnicze.

 

6.5. Powiatowy Zespół Placówek SMS SZCZYRK – gimnazjum

6.5.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, Typ I:

1) Informatyka w praktyce;

2) Język angielski;

3) Język angielski - przygotowanie do egzaminu  gimnazjalnego;

 

6.5.2. Pozalekcyjne, Typ I:

4) Informatyka;

5) Język angielski;

6) Chemia;

7) Coaching – II rok realizacji projektu;

8) Opieka psychologiczno-pedagogiczna – zajęcia indywidualne i grupowe;

9) Kurs szybkiego uczenia się;

10) Doradztwo edukacyjno-zawodowe zajęcia indywidualne i grupowe.

 

6.5.3. Wsparcie skierowane do uczniów przebywających na wyjazdach/zgrupowaniach/zawodach:

11) E-nauczanie - Matematyka;

12) E-nauczanie - Język niemiecki;

13) E-nauczanie - Język angielski;

14) E-nauczanie - Geografia;

15) E-nauczanie - Fizyka;

16) E-nauczanie - Chemia;

17) E-nauczanie – Biologia;

 

6.5.4. Zajęcia w pracowniach międzyszkolnych, Typ II -

18) Pracownia matematyczna – zajęcia pozalekcyjne: "Matematyka da się lubić",

19) Pracownia przyrodnicza zajęcia pozalekcyjne z chemii.

 

6.6. Powiatowy Zespół Placówek SMS Szczyrk – liceum ogólnokształcące

6.6.1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, Typ I:

1) Język angielski;

 

6.6.2. Zajęcia pozalekcyjne, Typ I:

2) Doradztwo edukacyjno-zawodowe - zajęcia indywidualne i grupowe;

3) Przedsiębiorczość kreatywnie (innowacja KROK W PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ);

4) Kurs szybkiego czytania;

5) Kurs szybkiego uczenia się;

6) Język niemiecki;

7) Biologia;

8) Pozalekcyjne - opieka psychologiczno-pedagogiczna - zajęcia indywidualne i grupowe;

9) Coaching - II rok realizacji projektu;

 

6.6.3. Wsparcie skierowane do U przebywających na wyjazdach/zgrupowaniach/zawodach:

10) E-nauczanie - Matematyka;

11) E-nauczanie – Język angielski;

12) E-nauczanie - Język niemiecki;

13) E-nauczanie - Chemia;

14) E-nauczanie - Biologia;

15) E-nauczanie – Geografia;

 

6.6.4. Zajęcia w pracowniach międzyszkolnych; TYP II -

16) Pracownia matematyczna – zajęcia pozalekcyjne "Matematyka da się lubić"

17) Pracownia przyrodnicza zajęcia pozalekcyjne z biologii

 

6.6.5. Wsparcie nauczycieli -

1) Studia podyplomowe dla nauczyciela z zakresu  coachingu personalnego - realizacja zajęć
z tego zakresu w II roku realizacji Projektu.

 

§ 2 Rekrutacja kandydatów do udziału w projekcie

1. Informacja o naborze do projektu na rok szkolny 2017/2018, a następnie na rok szkolny 2018/2019 zostanie ogłoszona we wrześniu 2017 oraz odpowiednio we wrześniu 2018  w szkołach objętych projektem oraz na ich stronach internetowych, a także na stronie internetowej Beneficjenta. Rekrutacja będzie miała charakter zamknięty.

               

2. Kandydat musi złożyć we wskazanym terminie kompletnie wypełniony, właściwy dla swojej szkoły, Formularz Zgłoszeniowy (załącznik nr 1 [od 1a do 1f w zależności od szkoły)] oraz Oświadczenie uczestnika projektu [załącznik nr 2 (od 2a do 2f w zależności od szkoły)].

 

3. Uprawnionymi do złożenia formularza zgłoszeniowego są tylko uczniowie szkół wymienionych
w §1 pkt 2 Regulaminu.

 

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 podpisuje zainteresowany uczeń, o ile jest pełnoletni.
W przypadku ucznia niepełnoletniego w/w dokumenty podpsuje jego rodzic bądź opiekun prawny.

 

5. Rekrutacja kandydatów na poszczególne formy wsparcia prowadzona będzie w sekretariatach szkół objętych projektem. Osobą odpowiedzialną za rekrutację jest Asystent Koordynatora Projektu - stojący na czele Komisji Rekrutacyjnej, w skład której wchodzą również: Koordynator Projektu, dyrektor danej szkoły oraz Asystent szkolny projektu..

 

6. Kandydat może być uczestnikiem więcej niż jednej formy wsparcia wymienionej w formularzu zgłoszeniowym.

 

7. Zakwalifikowanie ucznia do danej formy wsparcia będzie oparte na jego predyspozycjach
i zdolnościach oraz uwarunkowane spełnieniem poniższych kryteriów rekrutacyjnych:  

 

7.1 W przypadku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych preferowani będą uczniowie z ocenami
z danego przedmiotu w przedziale od 1 do 4,0 wg następująco określonej punktacji:

 

a) od 1 do 2 - 10 pkt,

b) 3 - 5 pkt,

c) 4 - 1 pkt,

d) od 5 do 6 - 0 pkt.

 

7.2. W przypadku zajęć pozalekcyjnych przedmiotowych preferowani będą uczniowie z ocenami z danego przedmiotu w przedziale od 4,0 do 6,0 wg następująco określonej punktacji:

 

a)      od 2 do 1  - 0 pkt,

b)      od 4 do 3 - 5 pkt,

c)       od 5 do 6 - 10 pkt.

 

Informację o poszczególnych ocenach uczeń obowiązkowo zamieści w Formularzu Zgłoszeniowym.  
W przypadku ucznia, deklarującego chęć udziału we wsparciu z zakresu przedmiotu, z którego nie ma możliwości weryfikacji oceny za poprzedni rok szkolny – taki uczeń otrzymuje 0 pkt.

 

Liczba uczniów w grupach będzie zgodna z obowiązującymi w tej kwestii przepisami.

W przypadku uczniów o identycznych ocenach o kolejności na listach będzie decydował alfabet.

 

7. 3. – w przypadku innych rodzajów form wsparcia (nie przedmiotowych) pozycja na liście będzie ustalona wg daty wpływu Formularza Zgłoszeniowego, a w przypadku większej liczby takich samych dat – wg alfabetu.

 

7.4. - w przypadku zgłoszenia się większej ilości uczniów, niż przewiduje projekt na poszczególne formy wsparcia, jeśli będzie to zasadne zostanie utworzona lista rezerwowa. Pozycja na liście rezerwowej będzie ustalona wg daty wpływu Formularza Zgłoszeniowego, a w przypadku większej liczby takich samych dat – wg alfabetu.

 

7.5. - w przypadku niezrekrutowania odpowiedniej liczby uczestników zostanie przeprowadzona rekrutacja uzupełniająca.

 

 

 

7.6. – w przypadku Powiatowego Zespołu Placówek SMS Szczyrk, z uwagi na specyfikę szkoły polegającą na tym, że prowadzony jest tam ciągły nabór (przez cały rok szkolny), rekrutacja do projektu również prowadzona będzie w sposób ciągły.

 

8.  Rekrutacja prowadzona będzie w następujących etapach:

8.1   przyjmowanie zgłoszeń w  szkole objętej projektem,

8.2   weryfikacja poprawności złożonych dokumentów (zgodność dokumentów, podpisy),

8.3   sporządzenie listy potencjalnych uczestników projektu oraz ewentualnych list rezerwowych,

8.4   zatwierdzenie listy/list przez Komisję Rekrutacyjną,

8.5   zamieszczenie listy/list uczestników projektu na tablicy ogłoszeń w szkole,

8.6   w przypadku SMS Szczyrk listy mogą ewaluować w ciągu roku z uwagi na ciągły proces     rekrutacji uczniów w tej placówce.

 

9. Zgłoszenie udziału w zajęciach odbywających się w ramach projektu jest równoznaczne
z wyrażeniem zgody na utrwalenie wizerunku w materiałach wizualnych/audiowizualnych sporządzanych podczas udziału w projekcie.

 

 

§ 3 Uczestnictwo w zajęciach

1. Zgłoszenie się do projektu i udział w zajęciach jest dobrowolne i zależy od możliwości czasowych, fizycznych i psychicznych kandydatów.

 

2. Po zakwalifikowaniu ucznia do projektu zobowiązany jest on do systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Usprawiedliwione będą nieobecności spowodowane chorobą, nagłymi wypadkami losowymi lub innymi uzasadnionymi przypadkami.

 

3. Uczestnictwo w zajęciach potwierdzane jest przez prowadzącego zajęcia poprzez wpis na liście obecności w dzienniku zajęć.

 

4. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie lub jego skreślenia [załącznik nr 3
od 3a do 3f w zależności od szkoły)] jego miejsce może zająć osoba z listy rezerwowej odpowiadająca danej grupie pod względem merytorycznej zawartości prowadzonych zajęć (wg kolejności na liście rezerwowej), o ile lista rezerwowa została utworzona, a stopień zaawansowania realizacji tychże zajęć na to pozwoli. Decyzję o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje Komisja Rekrutacyjna (Asystent Koordynatora Projektu) po konsultacji z Asystentem szkolnym oraz prowadzącym zajęcia [załącznik nr 4 (od 4a do 4f w zależności od szkoły)].

 

5. W ramach projektu, każdy uczestnik zobowiązany jest do wzięcia udziału w prelekcji dotyczącej równości szans kobiet i mężczyzn, obrazującej postawy wzajemnego szacunku wobec siebie
i partnerskie relacje między płciami, a także unikanie przemocy. Prelekcja ta będzie przekazywać również niestereotypową wiedzę nt. możliwości wyborów życiowych, w tym zawodowych, niezależnie od płci. Potwierdzeniem udziału w prelekcji będzie lista obecności na zajęciach.

 

6. Uczestnik projektu jest zobowiązany do uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu,
w szczególności do wypełniania ankiet i udzielania informacji dotyczących postępów w kształceniu
(w postaci testów sprawdzających przeprowadzanych na początku i końcu roku szkolnego).

 

§ 4 Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin zatwierdza oraz zmienia Koordynator Projektu.

2. Aktualna treść Regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu, na stronach internetowych Realizatorów Projektu oraz w ich sekretariatach, a także na stronie internetowej Beneficjenta.

 

3. Beneficjent  zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu bądź wprowadzania dodatkowych postanowień. W przypadku zmian dokonanych w niniejszym regulaminie lub w dokumentacji zgłoszeniowej realizatorzy poinformują o tym fakcie na swoich stronach internetowych.
W razie potrzeby kandydat zobowiązuje się w takim przypadku do uzupełnienia dokumentów zgłoszeniowych pod rygorem odmowy dopuszczenia udziału w projekcie.

 

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie i zasady zawarte w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

 

5. Regulamin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia do zakończenia realizacji projektu.