Wycieczka klasy 4Tm do Wrocławia

W dniach 24-26 września b.r. uczniowie klasy 4Tm wraz ze swoją wychowawczynią Grażyną Skęczek i panią Barbarą Kopeć udali się na wycieczkę do stolicy Dolnego Śląska. Program tego wyjazdu był bardzo bogaty. Pierwszego dnia zwiedziliśmy multimedialne Centrum Poznawcze w Hali Stulecia (z zapierającym dech pokazem wideomappingu) oraz mogliśmy oglądać różne okazy fauny w dużym Wrocławskim ZOO. Dodatkowo podziwialiśmy Tańczącą Fontannę przy słynnej Pergoli, a wieczorem udaliśmy się na nocny spacer na Plac Grunwaldzki – miejsce gdzie wiele wrocławskich uczelni ma swoje wydziały i akademiki. Drugiego dnia spacerem wzdłuż Odry udaliśmy się do Panoramy Racławickiej, aby zapoznać się z najsłynniejszym dziełem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Malowidło to (o wymiarach 15m na 114m) przedstawia historyczne zwycięstwo polskich powstańców w bitwie z wojskami rosyjskimi po Racławicami w roku 1794 (w czasie Insurekcji Kościuszkowskiej). Następnie wstąpiliśmy do Muzeum Narodowego, gdzie przewodniczka wprowadziła nas w historię początków Wrocławia, a także mogliśmy oglądać wystawę szkiców Jana Matejki do cyklu obrazów „Poczet Królów Polski”. Kolejnym punktem programu był Uniwersytet Wrocławski. Tam zwiedziliśmy Aulę Leopoldina, oglądaliśmy panoramę miasta z Wieży Matematycznej oraz podziwialiśmy Oratorium Marianum, z jego nowymi freskami (ukończone zaledwie 3 miesiące temu). Następnie spacerem przeszliśmy na Rynek, mijając po drodze kamieniczki Jaś i Małgosia. Zwiedziliśmy Stary Ratusz, obejrzeliśmy zabytkowe kamienice, Piwnicę Świdnicką, Pomnik Fredry i Pręgierz. Potem Pasażem Pod Niebieskim Słońcem przeszliśmy na Plac Solny. Stamtąd ruszyliśmy spacerkiem koło Kościoła Św. Marii i Magdaleny (ze słynnym Mostkiem Czarownic), przez Plac Nowy Targ (z bardzo wygodnymi ławeczkami ) do Hali Targowej, a następnie na przystań rzeczną. Stąd popłynęliśmy statkiem po Odrze w stronę naszego hostelu. Wieczór tego drugiego dnia spędziliśmy podziwiając pokaz Tańczącej Fontanny (wersja nocna), a następnie wspólnie całą klasą siedząc przy grillu. Trzeci dzień był dniem bardzo pracowitym. Grupę logistyków oprowadził po kampusie Politechniki Wrocławskiej jeden z wykładowców tej uczelni, a następnie uczniowie ci brali udział w zajęciach w Katedrze Logistyki i Systemów Transportowych – zarządzali systemem taksówek masowych. Grupa mechatroników udała się natomiast na Wydział Elektroniki, Mikrosystemów i Fotoniki Politechniki Wrocławskiej. Tam uczniowie najpierw zobaczyli najnowocześniejsze laboratoria, zapoznali się z tematyką prac niektórych pracowników naukowych, a następnie brali udział w zajęciach w jednym z laboratoriów. Ich zadaniem było zaprojektować układ elektroniczny i wykonać do niego płytkę drukowaną (działającą!) Po tych interesujących zajęciach całą klasą zwiedzaliśmy jeszcze Katedrę Wrocławską, a potem przeszliśmy przez Most Tumski (słynny ostatnio z zapinanych na nim kłódek) pożegnać się z Rynkiem. Stamtąd udaliśmy się już na Dworzec Główny i pociągiem wróciliśmy do Czechowic-Dziedzic. Przez całą wycieczkę dopisywała nam pogoda oraz dobry humor. Dobre wspomnienia z tego wyjazdu pozostaną z nami na pewno przez bardzo długi czas.